imc_logga

2017 > 01

Vi andas i snitt 24900 andetag per dygn, och andning är ett av kroppens högst prioriterade system. Andas vi inte på 3 minuter så börjar hjärnan att dö.

Att andas rätt vid olika typer av aktiviteter är och träning är livsnödvändigt. Dels så ökar det prestationsförmågan, men det påverkar också de inre organens blodtillförsel och cirkulation, samt hur kroppens olika stabiliseringssystem aktiveras.

Kolla in Paul Cheks inlägg om "Breathing & Side-Bending with Weights". Där finns många godbitar för den intresserade. Videon och bilden kommer från www.paulcheksblog.com.

Läs hela inlägget »

Att hjärnskakning är en av de vanligaste idrottskadorna tänker man inte på i första hand. Alla har vi väl krockat med någon på fotbollsplanen, eller snubblat och inte hunnit ta emot kroppen. Det och många andra situtationer kan leda till en hjärnskakning.

Läs SISU Idrottsutbildarnas suveräna artikel här om hur man som tränare, ledare, eller förälder bäst tar hand om en hjärnskakning.
 

Läs hela inlägget »

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Arkiv

Länkar

Etiketter

i.m.c på Instagram

6

Vår kompetente och nyfikne Johan Klingstam ger här en lättillgänglig beskrivning av de väldigt spännande effekterna med Wim Hof andningsmetod samt visar hur du gör. Då du kan bli lite yr i början ( ingen fara) rekommenderas att du ligger ner som nybörjare. Läs gärna mer på wimhofmethod.com Skriv gärna tillbaka om dina upplevelser och effekter.

15

I Fair Play Magazine 2019 skriver i.m.c denna gång om kosten och näringens betydelse för att optimera prestation. #funktionsmedicin#kostochhälsocoachning#optimalnäring#fairplaytk

13

Crossfit -Bu eller Hurra? Vad är det egentligen och vad är det för dig? Tips & råd för dig som tränar just crossfit. Läs Dan Salomonssons inlägg på hemsidan http://www.i-m-c.se/inspiration-30663587 #imc#fysiskträning#crossfit#fysioterapi#motivation#träningsråd